Son Dakika Gelişmeleri
--:--:--

ABD Başkanı Trump: İran en üst düzey nükleer denetimleri kabul etti

ABD Başkanı Donald Trump, İran’ın “en üst düzeyde” nükleer denetimleri kabul ettiğini öne sürdü. Trump, İran’a yönelik yaptırım muafiyetleri kapsamında serbest bırakılacak fonların ABD kontrolündeki hesaplarda tutulacağını ve yalnızca Amerikan tarım ürünleri ile tıbbi malzeme alımında kullanılacağını iddia etti.

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
ABD Başkanı Trump: İran en üst düzey nükleer denetimleri kabul etti

(ANKARA) – ABD Başkanı Donald Trump, İran’ın “en üst düzeyde nükleer denetimleri tamamen ve eksiksiz şekilde kabul ettiğini” öne sürerek, denetim hakkının gelecekte uzun süre yürürlükte kalacağını söyledi.

Trump, Truth Social hesabından yaptığı paylaşımda, İran’ın denetimleri kabul etmediğine dair açıklamalarına değindi. ABD Başkanı şu ifadeleri kullandı:

“İran, aksini iddia eden protestolarına ve gerçeği yansıtmayan açıklamalarına rağmen, ayrıca ABD’nin zaferini olabildiğince küçük ve önemsiz göstermeye çalışan yalan haber medyasının sürekli propagandasına karşın, gelecekte çok uzun bir süre boyunca (sonsuzluğa kadar!!!) en üst düzey nükleer denetimleri tamamen ve eksiksiz kabul etti. Bu, ‘nükleer dürüstlüğü’ güvence altına alacaktır. Eğer bunu kabul etmeselerdi, başka müzakereler olmazdı.

Buna ve İran tarafından verilen diğer önemli tavizlere dayanarak, Hürmüz Boğazı’nın açık kalmasına ve deniz ablukasının sürdürülmemesine izin vermeyi kabul ettim. Ancak, ablukanın yeniden uygulanmasının gerekli olması durumuna karşı tüm gemiler yerlerinde kalmaya devam ediyor. Şu aşamada bunun gerçekleşmesi ise oldukça düşük bir ihtimal gibi görünüyor.

ABD Hazine Bakanlığı’nın serbest bıraktığı para ve/veya yaptırım muafiyetleri kapsamında sağlanan kaynaklar, ABD’nin kontrolündeki emanet hesaplarında tutulacak ve yalnızca ABD’den gıda ve tıbbi malzeme satın alınması için kullanılacak. Buna büyük Amerikan çiftçilerimizin ürettiği mısır, buğday ve soya fasulyesi de dahil.

Bunlar İran’ın umutsuzca ihtiyaç duyduğu şeylerdir. Bu bir insani krizdir ve çok geç olmadan, hemen şimdi yardım edilmesinin gerekli olduğunu düşünüyorum. Görüşmeler iyi gidiyor!”

HÜRMÜZ’DEN REKOR GEÇİŞ İDDİASI

ABD Başkanı, daha sonra attığı bir postta “Dün Hürmüz Boğazı’ndan 19 milyon varil petrol geçti. Bu, tüm zamanların en yüksek seviyesi oldu. Petrol fiyatları düşüşe geçiyor ve dünya artık çok daha güvenli bir yer.” ifadelerine yer verdi. ABD Enerji Enformasyon İdaresi’nin verilerine göre ise boğazdan normal dönemlerde günlük yaklaşık 20-21 milyon varil petrol geçiyor.

 

Yorum Yap

Benzer Haberler
ABD Başkanı Trump: İran en üst düzey nükleer denetimleri kabul etti
ABD Başkanı Trump: İran en üst düzey nükleer denetimleri kabul etti
Almanya Savunma Bakanı Boris Pistorius: “Toplumsal bölünme Almanya’nın güvenliğini tehdit ediyor”
Almanya Savunma Bakanı Boris Pistorius: “Toplumsal bölünme Almanya’nın güvenliğini tehdit ediyor”
İran’dan, Trump’ın “ABD’den gıda alacaklar” sözlerine yanıt: Zorunluluğumuz yok
İran’dan, Trump’ın “ABD’den gıda alacaklar” sözlerine yanıt: Zorunluluğumuz yok
Strazburg’da AİHM önünde “Demokrasi Yürüyüşü ve Dayanışma Mitingi” düzenlenecek.
Strazburg’da AİHM önünde “Demokrasi Yürüyüşü ve Dayanışma Mitingi” düzenlenecek.
ABD Başkan Yardımcısı Vance: “İran, Atom Enerjisi Ajansı müfettişlerinin denetimini kabul etti”
ABD Başkan Yardımcısı Vance: “İran, Atom Enerjisi Ajansı müfettişlerinin denetimini kabul etti”
Almanya Başbakanı Friedrich Merz: “Bana ‘aptal’ denmesi tek başına suç değil”
Almanya Başbakanı Friedrich Merz: “Bana ‘aptal’ denmesi tek başına suç değil”
Malatya İz, Haberin İzinde, Malatya'nın Nabzında
Malatya İz

Malatya İz, şehrin gündemini yakından takip eden, güncel ve güvenilir haberleri okuyucularına ulaştıran bir haber platformudur. Yerel gelişmelerden önemli duyurulara, sosyal yaşamdan ekonomik gelişmelere kadar Malatya’ya dair merak edilen konuları tarafsız ve hızlı bir şekilde sunarak “Haberin İzinde, Malatya’nın Nabzında” olmayı amaçlar.

2026 Malatya İz © Tüm hakları saklıdır. Malatya İz