Son Dakika Gelişmeleri
--:--:--

Adana’da kadınlar, deprem sonrası yaşadıklarını anlattı

Adana’da düzenlenen Dayanışma Buluşması’nda, depremden etkilenen bölgelerde faaliyet gösteren Adana ve Samandağ Kadın Yaşam Merkezleri bir araya geldi. Program kapsamında merkezlerden yararlanan kadınlar, deprem sonrası yaşadıkları deneyimleri ve güçlenme süreçlerini katılımcılarla paylaştı. 

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Adana’da kadınlar, deprem sonrası yaşadıklarını anlattı

(ADANA)- Adana’da düzenlenen Dayanışma Buluşması’nda, depremden etkilenen bölgelerde faaliyet gösteren Adana ve Samandağ Kadın Yaşam Merkezleri bir araya geldi. Program kapsamında merkezlerden yararlanan kadınlar, deprem sonrası yaşadıkları deneyimleri ve güçlenme süreçlerini katılımcılarla paylaştı. 

Adana Büyükşehir Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Daire Başkanlığı, Kadın Koalisyonu, Kadına Özgürlük ve Eşitlik Derneği ile Sivil Toplum için Destek Vakfı iş birliğiyle düzenlenen “Dayanışma Buluşması” etkinliğinde, depremden etkilenen bölgelerde kadınların güçlenmesini, dayanışmasını ve sosyal yaşama katılımını desteklemek amacıyla çalışmalarını sürdüren Adana Kadın Yaşam Merkezi ile Samandağ Kadın Yaşam Merkezi üyeleri bir araya geldi. Büyükşehir Belediyesi Tiyatro Salonu’nda düzenlenen etkinliğe, Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Güngör Geçer’in yanı sıra çok sayıda kadın, engelli birey, sivil toplum temsilcisi ve vatandaş katıldı.

Depremden doğrudan etkilenen illerde kurulan Kadın Yaşam Merkezleri; başta kadınlar, çocuklar, engelli bireyler ve eşitsiz koşullarda yaşayan gruplar olmak üzere birçok kişinin güvenli bir ortamda bir araya geldiği, hak temelli çalışmalar yürüttüğü ve dayanışma ağlarını güçlendirdiği mekanlar olarak faaliyetlerini sürdürüyor.

KADINLAR DENEYİMLERİNİ AKTARDI

Program kapsamında Adana Kadın Yaşam Merkezi’nden yararlanan kadınlar, deprem sonrası yaşadıkları deneyimleri ve güçlenme süreçlerini katılımcılarla paylaştı. “İlham Veren Hikâyeler” başlıklı bölüm ilgiyle takip edildi. Ayrıca merkezlerin çalışmalarını yansıtan bir sergi de ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Programın önemli bölümlerinden birini ise Samandağ Kadın Yaşam Merkezi bünyesinde yürütülen “Engelli Bireyler ve Bakım Verenler: Sosyalleşme, Dayanışma ve Güçlenme Çalışmaları Projesi” kapsamında kurulan Nar Taneleri Engelli Korosu oluşturdu. Koro performansı, katılımcıların beğenisini topladı. Etkinlikte ayrıca, Samandağ Kadın Yaşam Merkezi Umudun Çiçekleri Engelli Halk Oyunları Grubu sahne aldı. 

DAYANIŞMA GÜCÜ

Etkinlikte, deprem sonrası iyileşme sürecinde kadınların, engelli bireylerin ve bakım verenlerin güçlenmesine yönelik çalışmaların görünürlüğünün artırılmasının önemi vurgulandı. Etkinliğe katılanlar, dayanışmanın iyileştirici gücüne dikkat çekerek benzer buluşmaların sürdürülmesi temennisinde bulundu.

Yorum Yap

Benzer Haberler
Ayvalık’ın su mirası gün yüzüne çıktı
Ayvalık’ın su mirası gün yüzüne çıktı
ABB’den kırsal mahallelere yangın söndürme tankeri desteği: Bu yıl 128 tanker daha dağıtılacak
ABB’den kırsal mahallelere yangın söndürme tankeri desteği: Bu yıl 128 tanker daha dağıtılacak
Bilecik’te yangın ve acil durum tatbikatı
Bilecik’te yangın ve acil durum tatbikatı
İzBBŞT “Don Kişot” ile Ordu Festivali’nde sahne aldı
İzBBŞT “Don Kişot” ile Ordu Festivali’nde sahne aldı
İzmir’in futbol hafızası yeniden canlanıyor
İzmir’in futbol hafızası yeniden canlanıyor
Bornovalı minik eller toprakla buluşuyor
Bornovalı minik eller toprakla buluşuyor
Malatya İz, Haberin İzinde, Malatya'nın Nabzında
Malatya İz

Malatya İz, şehrin gündemini yakından takip eden, güncel ve güvenilir haberleri okuyucularına ulaştıran bir haber platformudur. Yerel gelişmelerden önemli duyurulara, sosyal yaşamdan ekonomik gelişmelere kadar Malatya’ya dair merak edilen konuları tarafsız ve hızlı bir şekilde sunarak “Haberin İzinde, Malatya’nın Nabzında” olmayı amaçlar.

2026 Malatya İz © Tüm hakları saklıdır. Malatya İz